onsdag 13 mars 2013

Glad Påsk / Happy Easter

 Har varit ute och åkt idag och kom nyss hem efter barnhämtning, uppackning och nu läxläsning.
Kände att det var skönt att sätta sig en stund och pyssla, mitt huvud är fullt av ideer som vill komma ut, inte så avancerade saker men känslan av att det är kul att skapa igen har infunnit sig.

Får tacka Ciza Patricia Hagholm som tog in mig som gäst-DT denna månaden, jag fick liksom en kickstart igång med skapandet.

Idag gjorde jag det enkelt för mig och klippte och klistrade idatorn med den fina texten "Glad Påsk" från Pysseldags och så mina kycklingar fick också vara med.

Jag klistrade ihop de två bilderna och sen skrev jag faktiskt ut på foropapper, det blir så glansigt och fint, lite proffsigt. Sen så färglade jag med copics , men jag hade säkert kunnat färglägga dem på datorn också, men lite hantverk måste ju vara med.
På baksidan klistrade jag fast ett vanligt enkelt vitt papper som jag sen ritade som baksidan på ett kort och vips så har man ett enkelt och nästan handgjort påskkort att skicka till glada vänner.

För mig är scrappandet och kortmakeriet ett slags balsam för själen och det ska vara roligt, inga fel eller rätt utan bara helt enkelt ha kul när man klipper och klistrar.

Vad är scrappandet, skapandet , kortmakandet för dig?

Kram Nilla

Inga kommentarer: