måndag 11 mars 2013

Från Kreativitet till Välgörenhet

för Kvinnor av Kvinnor.....
Har ni sett det Vägörenhetsprojektet som några driftiga kvinnor har startat, däribland Ciza på Pysseldags.
Hon frågade mig lite försynt om jag kunde tänka mig att rita en stämpel till projektet som skulle handla om "Kvinnor och Styrka". (som ska säljas under välgörenhetsdagen till förmån för utsatta kvinnor)

Det är klart att jag ville, min tolkning blev en prinsessa, för de är i sagorna ofta utsatta, men även väldigt starka och modiga.

Och för att få till en bra symbol så ritade jag den traditionella kvinnosymbolen som en blomma med ett hjärta i mitten, en hjärtblomma helt enkelt.
Som står för Styrka, Kraft  och Mod. (min egen tolkning)

I samband med skissningen på stämpeln så kände jag att jag ville göra lite mer, så jag målade även denna bilden som ska auktioneras ut under Välgörnhetsdagen. (den ovan här, originalmålning endast 1 ex)

Alla kan vara med att bidra!
Här kan ni läsa mer......http://fromcreativitytocharity.blogspot.se/p/vara-mal.html

Ett underbart projekt, så har ni något ni vill skänka, handarbete, pyssel eller färdiga alster kontakta tjejerna på projektet, Var med och sträck ut en hjälpande hand!

Ha en fortsatt härlig vecka!
Kram Nilla

Inga kommentarer: