torsdag 26 december 2013

Ett Hjäppla för att hjälpa

ett Hjäppla för att Hjälpa!


Jag har länge haft en tanke och en önskan om att få hjälpa, att få hjälpa barn och ungdomar som har det tufft i Sverige.


För trots att vi ska få den hjälp vi behöver i svåra stunder så fallerar vårat system och många barn, ungdomar och vuxna far illa på grund av att ingen hjälp finns eller att hjälpen tar för lång tid på sig.


Så jag har en önskan att jag ska hjälpa till att samla in pengar med hjälp av mitt Hjäppla.


Hjäpplat kommer att vara handmålat utav mig och lika unikt som varje människa är speciella i sitt slag. 


Jag kommer att sälja mitt Hjäppla här i FB gruppen lilla Svarta Huset, så dela gärna och tipsa vänner, bekanta och arbetskamrater. 


Hjäpplat är handmålat i akvarell och tusch i storleken A5, för 50 kr till förmån för till barn, ungdomar samt vuxna som har det tufft i Sverige.


De organisationer som jag har valt och som ska dela lika av de insamlade pengarna är:


Matkassen (presentkort matkasse, biocheck, presentkort kläder) 

samt

ROKS- Riksorganisationen för kvinnojourer i Sverige (ROKS kvinno-, tjej- och barnfond) som får dea på de inkommande bidragen.


Sammanställning av bidragen  fortlöpande att visas här på FB på denna sida, Lilla Svarta Huset.


Så jag hoppas verkligen att ni vill Hjälpa till att Hjälpa med ett Hjäppla! <3


Beställ och ge bort till vänner och bekanta istället för en blomma :) 

Rama in och ge till arbetskompisarna!

Födelsedagsblomma till den som har allt!


Hoppas att ni vill Hjälpa att Hjälpa med ett Hjäppla!!!


Sprid vidare är ni snälla och ge hopp!!!

Kram Nilla

<3

Inga kommentarer: