måndag 22 oktober 2012

Längtan


Idag längtar jag speciellt mycket efter min Nicke som ligger ute på jobb i Höljes, längtar så mycket så jag blir alldeles vimmelkantig. Fast vimmelkantigheten beror nog mest på min anemi, men längtar som sjutton gör jag iallfall.

Första gången han for väg följde lilla A och jag med, för vi har lite svårt att vara utan varandra. På vägen dit stannade vi i Sysslebäck där Nicke sprang in och handlade lite frukost, så att vi skulle ha till morgonen därpå i husvagnen.

Med sig tillbaka hade han även en bilaga till Aftonbladet, tror jag det var, med lite korsod och artiklar i. Nått till frugan , som han sa och klappade mig på kinden. För jag var lite arg den dagen och stressad.

Men i den bilagan fanns en artikel som jag bara fastnade i, och blev tårögd när jag läste. Den handlade om ett par som mitt i livet startade ett liv tillsammans, ett litet kungarike där de är kung och drottning av Kammebornia och alla deras barn, och hur de har valt att leva i nuet och uppskatta de små tingen i livet.
Bloggen är så fin och det är så vackert skrivet, gå in och läs
Queen of Kammebornia

Vi försöker skapa ett litet kungarike för vår familj i det Lilla svarta huset, och jag pratar ofta om att njuta och ta vara på stunden och de små sakerna i livet. Men jag kan aldrig säga det lika bra som Drottningen av Kammenbornia.

Men idag kan jag iallfallsäga inspirerad av Queen of Kammenbornia, att jag älskar min Nicke så fantastiskt mycket att det är svårt att vara utan honom en dag ens en gång, och när han är borta fattas en del av mig, som om jag lever på halvfart med halva min kropp. Jag längtar efter den dagen när jag får segla in i hans famn och bli hel igen.

Vi brukar säga det att vi måste sluta bete oss som nykära tonnåringar, det har ju faktiskt gått fem år sedan vi möttes för första gången. Men det är precis som om vi bara blir mer och mer förälskade för varje dag som går.

Längtar efter min Nicke, mitt hjärta.


4 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Vad fint du skriver! Jag blir så rörd! Tack! Jag har länkat till dig idag. Kram!

Unknown sa...

Men oj :) vad fint, tappar orden alldeles. Kram
Tack
<3

Åse sa...

Så fint du skriver ! Vackert,

Unknown sa...

Tack snälla Åse, jag försöker och äntligen vågar jag skriva mina tankar.
Din fina kommentar gör det ännu bättre.
Kram å tack igen :)