måndag 7 april 2008

Min Lilla Stad.......


Nu efter att ha varit bortrest i helgen, så fick jag känslan i morse av att JISSES vad mysigt det är här....i min lilla stad.

Allt gick så lugnt i morse, inget stress , barnen vakna och åt frukost och klädde på sig och var klara i god tid innan vi skulle åka.
Den äldsta var tvungen att ta tåg å buss idag till sin praoplats, så vi fick stanna till och ta ut lite pengar.
Jag följde med henne in på tågstationen för att lösa ut en biljett.
Det var där det hela började idag.

Där stod Fröken M...en välkänd profil i vår lilla stad, eller ska vi säga vårat Lilla Original, för det finns bara en som hon, och välkänd av alla barnen här i staden.
Hon stod och pratade med Herr S....om att hon hade haft det så bråttom idag på morgonen, så att hon inte hade hunnit knyta sina skor.
Varpå Herr S böjde sig ner och knöt dem åt henne.......pratade lite med henne och sa att hon skulle sköta om sig, innan han fortsatte mot tåget han skulle med.

Fröken M fortsatte efter att ha tackat för hjälpen med skorna, ut ur stationen pratandes hela vägen om allt och inget med sig själv,tills hon fick syn på mina två yngsta som satt kvar i bilen och väntade.
Då hon höjer sitt prat en nivå och kommer med utrop om de söta två som satt där.

När jag kommer fram till bilen pratar vi en stund, hon talat om att hon är ledig idag, men imorgon kommer hon igen, och på fredag blir det pizza.
(Hon jobbar i matbespisningen på min yngsta dotters skola)
Och så tycker hon bebisen är såååå söt.

Hon är för rolig, fröken M, jag önskar henne en bra dag och vinkar hej då.

Hon har alltid funnits där, och herr S med.....
jag vet vilka de är, vad de heter, men jag känner dem inte som så många andra här i staden.
Man är uppvuxen med alla dessa välbekanta ansikten, man ser hur de åldras,
vad knepigt det kommer att bli när de försvinner.

Jag trivs här.......Det är gött att vara HEMMA igen.



Inga kommentarer: